Snart startar vår nya medlemstjänst!

Nu förbättrar vi våra rutiner bland annat för hantering av medlemsavgifter. Det blir enklare för medlemmar och föreningen att använda våra digitala tjänster.

Ny rutin för att betala medlems och kanotlåneavgift!

Föreningen växer för varje år och vi behöver förbättra våra system och erbjuda smidigare rutiner för att bli ännu bättre. Vi har därför utökat vår funktionalitet i vårt föreningssystem Sportadmin. Som du säkert märkt har vi ännu inte kunnat skicka ut faktura till dig för medlemsavgifter etc. 2020.

Men nu är vi snart klara att ”trycka” på startknappen.

För dig som medlem innebär det att du nu ska betala medlemsavgiften för 2020 via den nya digitala betalningsmetoden. Fördelarna är många. För dig som medlem kan du nu välja hur du vill göra din betalning, samt förenklas föreningens administration avsevärt. Dessutom får du tillgång till en medlemsApp där du har dina, eller din familjs aktiviteter, kalender, kallelser, utskick mm. tillgängligt.

Vi planerar att kunna skicka ut avisering om betalning under den närmsta veckan.

Aviseringen kommer att ske via mail och sista betaldatum för medlemsavgift och kanotlåneavgift kommer att vara den 31 juli.

Ladda ned filen 

 

Sollentuna Kanot

Styrelsen

 

Faktaruta

Ny administrationsavgift

En administrationsavgift mellan 9 – 59 kronor per betalning tillkommer för att täcka transaktionskostnader och de nya automatiserade funktionerna. Detta möjliggör att medlemskap och kanotlåneavgift uppdateras i föreningens medlemsregister direkt när betalning görs.

Vad innebär det för dig som medlem?

För dig som medlem innebär det en smidigare upplevelse vid anmälan och betalning, och fler betalningsmetoder.

  • Du får tillgång till MedlemsAppen där du har dina, eller din familjs aktiviteter, kalender, kallelser, utskick mm.

  • Aktiviteter och närvaro kommer att kunna skötas via appen

  • Du får ditt medlemskort digitalt i appen och ser även dina betalningar, samt mycket mer.

Vad innebär det för oss i föreningen?

  • Processen blir mer eller mindre helt automatiserad, och vi kan erbjuda fler betalsätt än tidigare.

  • Vi frigör många timmar från vår kassör som tidigare gått åt till manuell administration. Den delen sköter nu vår betalpartner.

  • Vi kan nu lägga vår tid på det vi verkligen vill - att utveckla